skip to Main Content
З питань реклами на сайті або співпраці звертайтесь:
Прайс Вакансії

Китай наказує виробникам електромобілів зупинити цінові війни

Китайська влада вирішила приборкати амбіції власних автовиробників та припинити цінові війни на ринку електромобілів. Регулятори попередили провідних виробників про необхідність зменшити обсяги виробництва та відмовитися від агресивного демпінгу, що загрожує стабільності всього сектору.

Очільник КНР Сі Цзіньпін публічно виступив із критикою регіональних органів влади, які надмірно інвестують в електромобільну галузь, штучний інтелект та обчислювальні потужності. Лідер країни закликав:

“Зламати цикл інволюції”

Йдеться про ситуацію, коли компанії витрачають все більше ресурсів, не отримуючи при цьому суттєвого прибутку.

Серед автовиробників, які отримали попередження від китайських регуляторів, опинилися лідери ринку: BYD, XPeng та Great Wall Motors. Влада закликала їх не допускати надвиробництва, яке призводить до демпінгу та продажу автомобілів за збитковими цінами.

Особливо показовим став приклад компанії BYD, яка продавала свою модель Seagull майже на 20% дешевше за офіційно рекомендовану ціну. Такі агресивні цінові стратегії викликали серйозне занепокоєння уряду щодо довгострокової стабільності галузі.

Для боротьби з цією проблемою китайський уряд розробив проєкт змін до закону про ціноутворення, який працює в країні з 1998 року. Головна мета цих законодавчих новацій – покласти край “несправедливій ціновій поведінці”, включаючи демпінг та зловживання домінуючим становищем на ринку.

Проте експерти ринку висловлюють сумніви щодо ефективності таких заходів. Вони попереджають, що без більш глибоких структурних реформ зусилля Пекіна можуть виявитися марними. Ключова проблема полягає в тісних зв’язках між регіональними урядами та автовиробниками, що робить місцеву владу незацікавленою у скороченні виробництва.

Надмірна конкуренція та перенасичення внутрішнього ринку електромобілів у Китаї створюють ще одну проблему – автовиробники вимушені шукати нові ринки збуту за кордоном. Це вже призвело до напруження у відносинах із Європейським Союзом, який нещодавно запровадив захисні мита до 45% на імпорт китайських електромобілів.

У відповідь на обмежувальні заходи ЄС китайські автовиробники переорієнтувалися на європейський ринок гібридних автомобілів, де митні бар’єри поки що не такі високі.

Цінові війни між виробниками електромобілів відображають більш широку проблему китайської економіки – надлишкові виробничі потужності в багатьох галузях промисловості. Попри всі зусилля влади, експорт залишається одним із найпривабливіших шляхів для реалізації надлишкової продукції.

Дії китайського уряду демонструють прагнення збалансувати ринок та забезпечити сталий розвиток автомобільної галузі, яка є стратегічно важливою для економіки країни. Проте регулятори стикаються зі складним завданням: як зберегти конкурентоспроможність китайських виробників електромобілів на міжнародних ринках, одночасно запобігаючи руйнівній ціновій конкуренції всередині країни.

Дарина КОЗАК, «СічНьюз»

Поділитися
0 0 голоси
Рейтинг статті
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
Back To Top