МОН про випускників НУШ: компетентності важливіші за бали

Міністерство освіти та науки України не ганятиметься за високими балами випускників Нової української школи (НУШ) на національному мультипредметному тестуванні. Замість цього відомство робить ставку на формування компетентностей, які знадобляться молоді в реальному житті.
Про це розповіла заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова під час ефіру загальнонаціонального телемарафону. Вона окреслила ключові очікування міністерства від першого покоління учнів, які повністю пройдуть навчання за програмою НУШ.
-Система загальної середньої освіти не працює на те, щоб учень отримав 200 чи будь-який інший бал, тому що сьогодні одна система бальна, далі вона змінюється. Учень з повної загальної середньої освіти має виходити з сформованими компетентностями, – підкреслила Кузьмичова.
За словами чиновниці, суть реформи Нової української школи полягає насамперед в освіті для життя. Згідно з концепцією НУШ, школа має формувати не просто людину зі знаннями, а особистість, інноватора та патріота.
Кузьмичова впевнена, що якщо система освіти зосередиться саме на розвитку практичних навичок та формуванні компетентностей, то високі оцінки стануть природним результатом, а не самоціллю.
-І якщо ми сформуємо таку особистість, то якраз, повірте, і бали НМТ будуть, але сподіваємось, що на той момент НМТ вже не буде як інструменту, тому що це тимчасовий інструмент на військовий період, – пояснила заступниця міністра.
Важливо розуміти, що національне мультипредметне тестування – це вимушений механізм оцінювання знань в умовах війни. У майбутньому міністерство планує повернутися до інших форматів, які дозволять об’єктивно оцінювати рівень підготовки випускників для подальшого навчання.
У міністерстві наголошують: школа має готувати дітей не до конкретного тесту, а до життя. Коли учень здобуває глибокі знання та розвиває критичне мислення, він зможе впоратися з будь-яким форматом оцінювання.
-Коли ми акцентуємо не просто на напрацьовування знань, які необхідні, щоб скласти НМТ, а на формування глибини і компетентностей, оце є пріоритетом, тому що за цим обов’язково підійдуть і бали, і вони будуть високими і не будуть залежати від тої чи іншої системи, – запевнила представниця МОН.
На зміну тимчасовому НМТ у майбутньому можуть прийти різні інструменти оцінювання, зокрема державна підсумкова атестація та інші механізми, які будуть відповідати потребам вступу до академічних ліцеїв чи професійних закладів освіти.
Таким чином Міністерство освіти і науки чітко визначає свої пріоритети: головна мета Нової української школи – виховати покоління молодих людей, готових до викликів сучасного світу, а не просто здатних успішно складати тести.
Дарина КОЗАК, «СічНьюз»