Що впливає на оперативність обробки протиожеледними матеріалами доріг у Вінниці
Вінничани іноді бачать, що під час ожеледиці дороги вчасно не підсипані. Чому це трапляється? Директор департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради Юрій Семенюк нагадав, що у місті над Бугом що за обробку доріг протиожеледними матеріалами відповідає підпорядковане йому шляхове управління. За його словами, Вінниця в повному обсязі забезпечено необхідною кількістю протиожеледних матеріалів і спецтехніки не бракує, але проблема в іншому.
Дев’ять маршрутів обробляють швидко
Автомобільні шляхи мають перебувати під постійним доглядом, бути очищеними від снігу і ожеледі. В свій час нами були сформовані дев’ять найбільш ефективних маршрутів у місті, враховуючи економічну складову і можливості оперативного реагування. Їх обробляємо досить швидко, щоб зняти питання із ожеледицею і засніженням. А взагалі готові обробляти проти ожеледиці і чистити від снігу всі шляхи! – каже Юрій Семенюк.
Проти ожеледиці використовують різні засоби. В першу чергу до уваги беруть їхню ефективність і вартість.
Ми розглядали багато моделей, більш екологічних і сучасних. На сьогодні найбільш ефективною в плані оперативного реагування є технічна сіль. Торік ми почали практику робити її домішки з відсівом. Відсів забезпечує щеплення автівок із дорожнім покриттям, а сіль сприяє швидкому таненню ожеледиці. Використовуємо сіль, як українського виробництва, так і іноземного, – наголошує директор департаменту комунального господарства та благоустрою.
Техніки вистачає, а сіль стала «золотою»
Раніше українську сіль добували в Бахмуті, а тепер це місто захоплено ворогом. Це, зрозуміло, вплинуло на вартість солі.
У 2021-2022 роках ціна технічної солі складала в районі двох тис. грн. за тону. З початком війни вона в рази зросла. Пісок міг би бути кращим за корисними властивостями за сіль. Але, враховуючи наші зими, коли протягом дня температура може коливатися аж на 15 градусів, після відлиги пісок «розтікається» і забруднює всю територію. В тому числі забиває зливову каналізацію, що в подальшому потребує додаткових зусиль для очистки і прибирань, – продовжує Юрій Семенюк.
За його словами, техніки, яка посипає дороги сіллю і чиститиме сніг, у місті над Бугом вистачає. Але на ситуацію, як і по всій країні, впливає мобілізаційний фактор.
Частину наших робітників комунальних підприємств забрали до ЗСУ. Це впливає на оперативність робіт. Але працівники, які лишилися, відані своїй справі і готові йти на допомогу містянам у критичний період. У них мова не йде про підвищення заробітної платні чи додаткові вихідні. Вони просто віддано працюють і виконують свою справу, – наголошує Юрій Семенюк.
Фелікс ЖАНІН, «СічНьюз»
Читайте також
Вінничан запрошують на безкоштовні зустрічі із психологом-волонтером
Запрошують на відкритий чемпіонат Вінниці з гри “Що? Де? Коли?”
Косплей, аніме і манги відрізняють анімешників від ровесників