5 унікальних українських стартапів: від браслета-рятівника до цифрових котів

Українські студенти створюють інноваційні проєкти, які можуть змінити майбутнє. Львівський ІТ-кластер підтримує 24 бакалаврські програми в університетах Києва та Львова, де майбутні айтішники вже з першого курсу працюють з менторами та розвивають власні ідеї. Найперспективніші з них мають шанс отримати фінансування від інвесторів. Розповідаємо про п’ять найцікавіших студентських стартапів.

Браслет, що рятує життя
Студенти Львівської політехніки з програми IT Sales розробили унікальний браслет Strix Vailor, який може врятувати життя в екстремальних ситуаціях. Пристрій працює на основі штучного інтелекту, постійно аналізуючи життєві показники людини.
Головна фішка браслета — автоматична подача SOS-сигналу при втраті свідомості, травмі чи потраплянні в небезпечну зону. Спочатку команда планувала створити просто датчик для надсилання сигналу, але згодом вирішили зробити пристрій повністю автономним.
Розробка може стати незамінною для військових, рятувальників, спортсменів-екстремалів та людей із ризиками для здоров’я. Зараз команда готується до консультацій з профільними інженерами для створення якісного прототипу.
Гра, яка змушує рухатися
Команда CorraState з Львівського університету імені Франка створила Moveo — мобільну гру-соцмережу, яка перетворює реальну активність людини на ігровий досвід. Ходьба, біг чи велопоїздки в реальному житті приносять користувачам XP-бали та нові рівні для їхніх віртуальних персонажів.
У застосунку кожен має свого героя, який зростає разом із власником: кожна тисяча кроків дарує новий рівень, а за рівень нараховується бал для розвитку сили, інтелекту чи спритності персонажа. У грі передбачені битви з іншими користувачами та босами.
Цікаво, що Moveo поєднує гейміфікацію, фізичну активність і соціальну взаємодію. Застосунок може стати в нагоді спортзалам та корпораціям для організації тімбілдингів і змагань. Користувачі також можуть ділитися своїми досягненнями в соціальній мережі всередині застосунку.
ШІ-помічник для зміцнення родинних зв’язків
Студенти освітньої програми “Інтернет речей” Львівської політехніки розробили Im2be — унікального ШІ-помічника для сім’ї. Цей стартап уже привернув увагу міжнародного інвестора та виріс у повноцінний спінофф за підтримки Tech StartUp School та Наукового парку SID City.
Застосунок аналізує поведінку користувачів і надає поради для покращення комунікації, емоційного стану та взаєморозуміння між членами родини. Він вловлює настрій і допомагає діяти з емпатією, візуалізує розвиток емоційних зв’язків у сім’ї та формує персоналізовані завдання для дорослих і дітей.
Розробники залучили до створення застосунку психологів і планують розвивати функціонал, який дозволить передбачати потенційні психологічні труднощі у підлітків і дорослих, щоб запобігти їм на ранніх етапах.
Гра, що вчить програмувати
Команда Mainstream Code з ЛНУ імені Франка створила Crococode — гейміфіковану платформу, яка в цікавій формі навчає школярів програмуванню. Учасники команди навчаються на програмі Cybersecurity і знають, як зробити навчання захопливим.
У грі користувачі проходять рівні з теорією та практикою програмування, починаючи з написання простого “Hello world” і поступово переходячи до створення власних алгоритмів. Для переходу на наступний рівень потрібно зібрати три “кубки”: відповісти на питання, виявити помилку або написати мініпрограму на Python.
Таким чином, школярі не лише вчаться програмувати, але й розвивають логіку, увагу та алгоритмічне мислення.
Цифровий домашній улюбленець
Студент ВПУ №29 Стефан Решевський самостійно розробив мобільний застосунок Happy Cats, який дозволяє створити цифрову копію власного улюбленця для кращого розуміння його поведінки.
У Happy Cats користувачі можуть персоналізувати цифрового кота за породою, віком і характером, проходити тести на знання свого улюбленця, читати корисні поради та довідкові матеріали, отримувати бонуси, аксесуари та віртуальні подарунки. У майбутньому планується додати функцію чату для спілкування з іншими власниками котів.
За правильні відповіді в тестах користувач отримує віртуальні поінти, які можна обміняти на предмети для свого цифрового кота. Стартапер хоче доповнити застосунок новими породами та створити кепки з логотипом стартапу в реальному житті.
Усі ці студентські проєкти демонструють, що українська молодь здатна створювати інноваційні рішення світового рівня. Підтримка Львівського ІТ-кластера дозволяє талановитим студентам втілювати свої ідеї в життя і перетворювати їх на успішні стартапи з потенціалом виходу на міжнародний ринок.
Дарина КОЗАК, «СічНьюз»